Matka Boska od zła Cię obroni! - Ode mnie dla Kochanej Córeczki!

O tym, że do wózeczka przypina się medalik słyszała chyba niejedna świeżo upieczona mama. Są też inne "zabobony", np. żeby przyczepić dziecku do wózka czerwoną wstążeczkę, bo to ma je rzekomo uchronić od "oczarowania" przed nieżyczliwym wzrokiem.
Nie jestem przesądna, więc nie o wstążeczki w moim przypadku chodzi. Uważam  jednak, że "strzeżonego Pan Bóg strzeże", więc medalik jak najbardziej przy maleństwie powinien być.

Jako że lubię podłubać przy biżuterii, to medaliki, a właściwie podobizny Matki Boskiej wykonane przeze mnie dla Kornelki są nieco inne niż standardowy metalowy medalik. Chciałam aby miała pamiątkę z okresu niemowlęcego, aby wiedziała że mama wykonała je dla niej samodzielnie.
Dołączyłam do tych medalionów również czerwoną wstążeczkę, a co tam:-) Jest ozdobą, a przy okazji niech chroni przed tymi "nieżyczliwymi".


Ten medalion zawieszony jest w wózeczku, wewnątrz ponieważ jest dość duży i ciężki, zawieszenie go na budce gondoli mogłoby wyrządzić dziecku więcej krzywdy niż pożytku:-)


Drugi wisi przy wezgłowiu łóżeczka na baldachimie.





Komentarze

  1. Ja miałam przy wózku czerwoną wstążeczkę z medalikiem. Masz rację- strzeżonego Pan Bóg strzeże! Ja wolę mieć na wszelki wypadek by nikt maluszka nie oczarował. A powiedz-dlaczego masz w domu przy łóżeczku? wszak przychodzą do Was pewnie tylko bliscy- rodzina, przyjaciele itp? skad zatem strach przed oczarowaniem w domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie w domu jest nam niepotrzebny, ale już tak jak robiłam to zrobiłam i do łóżeczka:-) To prawda odwiedzają nas raczej tylko życzliwi goście, ale w domu ten medalion jest trochę jak krzyż na ścianie czy też obrazek święty. Pewnie niedługo na ścianie będzie wisiał obrazek z Aniołem Stróżem, ale na to poczekamy do chrztu św.

      Usuń
  2. ja słyszałam o tej czerwonej wstążeczce ale... że powinno się przyczepić ją dziecku w dzień chrzcin :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też miałam medalik i wstążeczkę i przy wózku i w łóżeczku. Ale faktycznie to takie dwie przeciwne sprawy, bo zabobony i wiara trochę nie pasują, a mimo to i tak każdy zawiesza tą czerwoną wstążkę obok medalika ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Slicznie wykonałas te medaliki, mozesz podpowiedziec jak to zrobiłas? Gdzie kupiłas tą ramkę?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kornelkowa Mama na tropie wysypki!

Test laktatora elektrycznego Canpol Babies Easy Start

Pawilon ogrodowy SANKT HANS z Jysk - co powiemy na jego temat?